lepšie umiestnenie na Googl2

2/23 kľúčových faktorov

Ako si vybrať hlavné a vedľajšie kľúčové slová pre vyššie umiestnenie vo vyhľadávaní

Kľúčové slová s najväčším počtom vyhľadávaní budú zvyčajne tie „hlavné“, na ktoré sa budete dlhodobo zameriavať, aby ste sa umiestnili na prvých priečkach.

Pre nášho vodoinštalatéra by hlavné kľúčové slová mohli byť:

  • vodoinštalatér Bratislava
  • čistenie kanalizácie
  • rekonštrukcia kúpeľne
  • uvoľnenie upchatého WC
  • havarijné služby
  • ceny vodoinštalačných služieb

Z týchto 6 by najdôležitejšie bolo prvé. Zvyčajne budete mať jedno „kľúčové“ slovo, ktoré je často určené pre domovskú stránku vášho webu. Je to to, čím sa vlastne zaoberáte.

Ďalších 5 je tiež dosť vyhľadávaných a dostatočne špecifických, aby sa na ne dalo „pripnúť“ veľa menších kľúčových slov.

V podstate štruktúra webu bude vyzerať tak, že cieľom je, aby domovská stránka bola SEO optimalizovaná pre „vodoinštalatér Bratislava“, zatiaľ čo ostatné budú „vstupné stránky“.

Vstupná stránka je stránka, na ktorú návštevník „pristane“ na webe. Je to vlastne prvý kontakt. Nemusí to byť vždy domovská stránka.

Štruktúra by vyzerala takto:

peravodoinstalater.sk — Domovská stránka (dôvod pre „Pera“ je, aby ste sa odlíšili od ostatných. Pretože sa ľudia budú vracať na webstránku a títo ľudia sú zároveň tými najkvalitnejšími návštevníkmi, je to takzvaná „návratná návštevnosť“. Neprijmú Peru hneď prvýkrát, keď uvidia web, ale zapamätajú si ho a potom vygoooglia „pera vodoinštalatér“ a vy sa automaticky zobrazíte ako prvý, pretože ste najrelevantnejším výsledkom pre toto vyhľadávanie).

Ostatné hlavné stránky by boli:

peravodoinstalater.sk/cistenie-kanalizacie peravodoinstalater.sk/rekonstrukcia-kupelne peravodoinstalater.sk/uvolnenie-upchateho-wc peravodoinstalater.sk/havarijne-sluzby peravodoinstalater.sk/ceny-vodoinstalaterskych-sluzieb

Každá z týchto stránok bude mať obsah špeciálne optimalizovaný pre SEO, aby sa umiestnila na určité kľúčové slová. Všetky si budú navzájom „pomáhať“ a pomôžu domovskej stránke zaradiť sa na hlavné kľúčové slovo. Je to tímová práca celého webu.

Okrem toho je ďalším a veľmi dôležitým krokom nájsť ďalších 20-30 vedľajších, ale jedinečných kľúčových slov. Je dôležité, aby témy boli odlišné.

Uvoľnenie upchatého WC a čistenie WC je ROVNAKÁ TÉMA, aj keď sú to rôzne slová. Google chápe, že zámery osoby, ktorá vyhľadáva, sú rovnaké, t. j. že ide o rovnaký problém pre dve trochu odlišné kľúčové slová. Ide o zoskupovanie podobných kľúčových slov a hľadanie čo najšpecifickejších, no zároveň relevantných tém pre vaše služby.

To všetko si vyžaduje kompletný a dôkladný prieskum nielen vyhľadávaní, ale aj vášho podnikania, ponuky, konkurencie. Povedzme, že ide o kompletnú SEO analýzu, na základe ktorej sa tvorí stratégia.

Dôkladný prieskum znamená hľadať DOBRÉ PRÍLEŽITOSTI. Kde sú tie „diery“ na trhu, ktoré môžete zaplniť? Aké sú to problémy pod kobercom, ktorým nikto iný nevenoval pozornosť? Vždy sú tam. V každom biznise. Aké otázky majú vaši klienti?

Nájdite ich čo najviac, skúmajte čo najdlhšie. Googlite. Čítajte na fórach. Keď budete písať presvedčivý „copy“ pre váš web, tento prieskum bude veľa znamenať a nebudete musieť robiť príliš veľa dvojitej práce. Web, ktorý odpovie na VŠETKY otázky vašich potenciálnych zákazníkov, je ten, ktorý sa najjednoduchšie a najrýchlejšie dostane na prvé miesto a najľahšie sa tam udrží.

Čím viac vedľajších tém nájdete, ktoré sú dostatočne jedinečné na to, aby ste o nich napísali samostatný článok na svojom blogu: PeraVodoinstalater.sk/Blog/Nazov-Clanku, tým lepšie. Všetko to bude súčasťou „stratégie obsahového marketingu“, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou SEO optimalizácie webu. Jedno nejde bez druhého.

Vedľajšie kľúčové slová, ktoré premeníte na články na blogu, slúžia na jednej strane na získanie návštevnosti a na druhej strane na presvedčenie návštevníkov, aby sa stali zákazníkmi. Slúžia ako SEO „infraštruktúra“ webu, takže váš dosah bude čo najširší. Je to ako vrhnúť sieť, aby ste chytili čo najviac rýb.

V podstate pri prieskume kľúčových slov robíte aj prípravu na stratégiu obsahového marketingu.

O prieskume kľúčových slov sa dá povedať ešte VEĽA, existuje veľa metód okrem používania softvéru, ale o tom na SEO workshope, ktorý možno zorganizujem.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *