7/23 kľúčových faktorov pre lepšie umiestnenie na Googli
Mnohým nie je jasné, čo je webstránka a čo je blog. Dnes je to to isté. Nemal by byť rozdiel. Webstránka je zvyčajne niečo, čo je statické. Niečo, čo sa nemení. Povedzme, že máte firmu, tak ste si vytvorili web „len aby ste ho mali“, pretože ho majú aj ostatní. Takže máte čo dať na vizitku. Máte teda web, ktorý neslúži na nič iné, len aby ste ho mali (to zároveň hovorí, že jednoducho nerozumiete potenciálu internetu).
Webstránka je teda statická, zatiaľ čo blog je „dynamický“, pretože sa predpokladá, že na blogu budete neustále publikovať nový obsah. Tento rozdiel bol predtým oveľa väčší, pretože sa len málokto venoval internetovému marketingu, ľudia mali len webové stránky. Raz ich vytvoria a roky ich nemenia.
Dnes je to ako s autami. Kúpite si jedno, ale o 10 rokov je to už staré auto. Musíte ho už nejaký čas meniť. S webmi je to podobné. Ide o to, že dnes už nestačí mať webstránku, musíte ju aj využívať, aby plnila úlohu, pre ktorú vlastne existuje – aby prilákala nových zákazníkov, aby zvonili telefóny a aby fungoval stroj na počítanie peňazí.
Každá webstránka dnes musí byť aj blogom, alebo aspoň mať blog ako súčasť webu. Tento blog, ale často aj celá webstránka, môže využívať určitú blogovaciu platformu. Najpopulárnejšou platformou je WordPress. Platforma WordPress je dobrá, pretože s ňou máte dobrý základ, pokiaľ ide o SEO optimalizáciu. S trochou „doladenia“ je on-page optimalizácia webu vyriešená, aspoň väčšina základných problémov.
Druhá dobrá vec je, že k platforme WordPress môžete „pripojiť“ rôzne nástroje, ktoré sa nazývajú „Pluginy“, v podstate „pripojíte“ doplnky k webu, aby fungoval lepšie, takže nepotrebujete profesionálneho programátora pre veľa vecí, pretože existuje veľa „hotových“ riešení, ktoré pre väčšinu malých podnikov odvádzajú skvelú prácu.
Takže ak si vyberáte platformu pre webstránku, v 90% prípadov si vyberte WordPress, pretože je jednoduchšie optimalizovať takýto web pre SEO. Platformu považujte za pozadie webu. To je to, čo sa deje v zákulisí, časť, ktorú návštevníci nevidia, ako konzola, ktorou spravujete obsah na webe.