Váš web musí byť RÝCHLY
Nie všetky weby sú rovnako „ťažké“. Niektoré majú menej obrázkov, ktoré môžu byť záťažou. Množstvo rušivých bannerov môže byť záťažou. Rôzne veci v samotnom kóde webu môžu byť záťažou. Môžete mať pomalý server (a zlý hostingový balík), čo spôsobuje pomalé načítanie webu.
Je tiež možné, že máte príliš veľa návštev (daj Bože!) a váš server to nezvláda. V každom prípade, Google nemá rád pomalé weby. Pomalý web znamená zlú používateľskú skúsenosť. Ľudia nebudú čakať dlho, kým sa im otvorí stránka. Plytváte zdrojmi Googlu aj zdrojmi jeho používateľov. Pomalé weby sa umiestňujú oveľa nižšie vo výsledkoch vyhľadávania alebo sú „zablokované“ od ďalšieho rastu.
Rýchlosť vášho webu si môžete overiť pomocou nástroja Google PageSpeed Insights. Je to preto, že si to môžu dovoliť, majú veľké percento „vrátenej návštevnosti“ a hodnotenie na Googli ich veľmi netrápi. Tento luxus si malý podnik, ktorý niečo predáva, nemôže dovoliť.
Veľké značky, ktoré majú zvyčajne veľa „spätných odkazov“ (iné weby odkazujú na ich web), si môžu dovoliť mať takéto vážne chyby (extrémne pomalý web podľa kritérií Googlu). Môžu si to dovoliť, pretože nemajú veľa konkurencie a dostatočný počet spätných odkazov im pomôže aj vtedy, keď niektoré veci robia zle.
Takéto chyby sú však veľkou príležitosťou pre nových hráčov, ktorí majú správne nastavenú on-page optimalizáciu. Dobrou správou je, že on-page optimalizácia je pod vašou priamou kontrolou.
Existuju stranky, veľkych firiem napríklad pre poistenie ktore je prvé na Googli pre „životné poistenie“. Dostanete sa na ich hroznú vstupnú stránku, ktorá má navyše PageSpeed menej ako 50/100, teda v červenej zóne. Jediným dôvodom, prečo sú prví, je obrovské množstvo spätných odkazov z rôznych cestovných kancelárií a podujatí, kde je ich WEB url sponzorom, takže ľudia na nich odkazujú vo forme bannerov (inak najhorší možný typ odkazu, pretože keď je odkaz v bočnom paneli, je to „sitewide link“, ktorý im môže priniesť aj penalizáciu). Napriek tomu sú stále prví, ale nie nadlho. Ako som už povedal, spravodlivosť Googlu je niekedy pomalá, ale dosiahnuteľná. Ich prvá pozícia sa preto skôr či neskôr, s veľkým úsilím, môže zrútiť.
Ako začiatočník si nemôžete dovoliť luxus veľkej značky a množstva spätných odkazov, preto musíte začať s tým, čo máte pod kontrolou. Jednou z týchto vecí je rýchlosť webu. Neustále pracujte na rýchlosti webu, aby ste boli v „zelenej zóne“, a Google vás za to odmení lepšími pozíciami.
Môžete robiť všetko ostatné výborne, ale ak nemáte vyriešenú len túto jednu vec, vaša práca bude zbytočná. Vyskúšajte to a uvidíte.