Nainštalujte si Google Analytics a zaregistrujte svoj web v Google Search Console

Existujú určité nástroje od Googlu, ktoré vám pomôžu zlepšiť vaše pozície vo vyhľadávaní. Prvým z nich je Google Analytics. Je to ako „röntgen“ pre lekárov, ktorý im umožňuje vidieť, čo sa deje vo vnútri. Google Analytics je analytický nástroj pre váš web, kde môžete vidieť (takmer) všetko.

Čo všetko vám prezradí Google Analytics?

Zistíte, koľko ľudí navštívilo váš web, odkiaľ prišli, ako dlho sa zdržali, na čo klikli, ako sa správajú, koľko majú rokov, či sú to muži alebo ženy (Google tieto údaje získava z viacerých zdrojov, jedným z hlavných je Gmail účet, ktorý majú ľudia prihlásený počas návštevy vášho webu), či sú návštevníci úplne noví alebo sa vracajú. To všetko sú údaje, ktoré vám pomôžu pri ďalšej práci.

Konkrétne môžete (čiastočne) vidieť, aké kľúčové slová ľudia použili, aby sa cez Google dostali na váš web. Pred pár rokmi Google poskytoval webmasterom (teda vám, ako majiteľovi webu) 100 % údajov… všetky kľúčové slová. Dnes nám poskytuje len 10 %, zvyšok je označený ako „nedostupné“. Špekuluje sa, že dôvodom je snaha prinútiť viac ľudí platiť za reklamu v Google (pretože keď platíte, máte oveľa viac údajov a všetko je transparentnejšie, keďže ste klientom Googlu).

Google Search Console: Kľúč k lepšej komunikácii s Googlom

Ak chcete mať oveľa viac údajov a jediný spôsob, ako Google môže komunikovať s vami a vaším webom, musíte svoj web zaregistrovať v Google Search Console (predtým známej ako Webmaster Tools). Tu získate oveľa viac ako len 10 % údajov. Môžete presne vidieť, na akej pozícii sa váš web nachádza pre určité kľúčové slová a uvidíte oveľa väčší zoznam kľúčových slov, pre ktoré sa váš web zobrazuje. Toto by ste mali urobiť hneď na začiatku, aby ste mali čo najviac údajov. Údaje vám pomôžu robiť správne rozhodnutia a „optimalizovať“ ďalšiu prácu na webe.

Budete presne vedieť, ktoré články sú najnavštevovanejšie, a môžete ich ďalej vylepšovať, aby ste sa posunuli ešte o pár pozícií bližšie k prvému miestu na Googli. Google vám tu tiež oznámi, keď niečo nie je v poriadku s vaším webom a kedy musíte vykonať nejaké zmeny a vylepšenia. Je to jediný komunikačný kanál, kde vám „robot“ Googlu, ktorý prehľadáva aj váš web, poskytuje určité signály.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *