Pravidelne publikujte kvalitné články relevantné pre vašich zákazníkov

Už som o tom trochu písal, ale musím to zopakovať. SEO a „content marketing“ (marketing obsahu) idú ruka v ruke. Píšte dlhé texty, ktoré sú detailné a obsahujú čo najviac priamych a nepriamych kľúčových slov a tém. Dlhší text je ako tento môj, viac ako 1 500 slov.

Píšte často, vytvorte si plán – jeden kvalitný článok týždenne. To je viac ako 50 článkov za rok. Ak nepíšete sami, zaplaťte niekoho, ale pred publikovaním text skontrolujte a doplňte, aby bol obsah ešte lepší. S 50 článkami, kde je každá téma starostlivo vybraná, optimalizovaná a tematicky prepojená, musíte mať už vynikajúce výsledky a dobrú návštevnosť. Teraz ich treba nasmerovať k vášmu produktu, ale to je už iná téma.

V každom prípade budujte autoritu, pomáhajte ľuďom, Google to ocení a bude vás lepšie a lepšie hodnotiť a viac vám dôverovať. Až teraz, po roku konzistentného publikovania, začnete postupne dosahovať lepšie a lepšie umiestnenie pre staré aj nové články. Keď porovnáte (v Google Analytics) návštevnosť z Googlu, uvidíte neustály rast.

Samozrejme, za predpokladu, že nemáte žiadne „blokády“ spôsobené zlou „on-page“ SEO optimalizáciou. On-page faktory sú faktory hodnotenia, ktoré máte pod kontrolou. Je ich veľa, ale väčšinou sú automaticky vyriešené prostredníctvom platformy WordPress a niekoľkých dobrých pluginov.

Propagácia obsahu na iných kanáloch: Zvýšte dosah vašich článkov

Každý článok, ktorý napíšete pre zlepšenie pozície vo vyhľadávaní Google, propagujte aj na sociálnych sieťach. Týmto spôsobom „postrčíte“ obsah a Google zaznamená aj tieto signály – reakcie na sociálnych sieťach, počet lajkov, zdieľaní a komentárov. Nikto vám to nepovie, ale funguje to.

Ak je text dobre optimalizovaný pre vyhľadávače a zároveň ho aktívne propagujete na sociálnych sieťach, nielenže získavate fanúšikov a zákazníkov z týchto platforiem, ale nepriamo pomáhate aj jeho umiestneniu vo vyhľadávačoch. Niekto naň môže odkazovať, dokonca aj prostredníctvom e-mailu (Google číta aj Gmail). Z mnohých prípadov som videl, že keď „nasypete“ obrovské množstvo návštev na text, ktorý dostáva skvelé reakcie, oveľa rýchlejšie a ľahšie sa umiestni na Googli a prináša dlhodobé a cielené návštevy.

Táto stratégia nemusí byť vhodná pre každý typ obsahu, napríklad pre gynekológa, ale výborne funguje pre mnoho iných odvetví. Pre začiatok skúste každý článok trochu propagovať, aby si ho Google všimol a zaindexoval skôr.

Častým publikovaním nového obsahu navyše naučíte Googlebota, aby váš web navštevoval častejšie a opätovne ho indexoval. Pritom bude brať do úvahy nielen nový obsah, ale aj všetky ostatné „off-page“ SEO faktory, ako sú odkazy, zdieľania a podobne.

Pre váš e-shop so svietidlami by som odporučil:

  • Zdieľajte vaše články na Facebooku, Instagrame a Pintereste. Tieto platformy sú ideálne na zdieľanie vizuálne atraktívneho obsahu, ako sú fotografie vašich svietidiel a inšpiratívne nápady na osvetlenie.
  • Využite relevantné hashtagy. Pomôžu vám osloviť širšie publikum a zvýšiť viditeľnosť vašich príspevkov.
  • Spolupracujte s influencermi. Nájdite blogerov alebo influencerov, ktorí sa zaoberajú bývaním, dizajnom interiéru alebo osvetlením, a ponúknite im spoluprácu. Môžu napísať recenziu na vaše svietidlá alebo ich odprezentovať svojim sledovateľom.
  • Vytvorte súťaže a akcie. Motivujte ľudí, aby zdieľali vaše príspevky a označovali svojich priateľov.
  • Komunikujte so svojimi sledovateľmi. Odpovedajte na komentáre a otázky, zdieľajte ich príspevky a vytvárajte komunitu okolo vašej značky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *