Prečo vás online marketing mätie 2/3

Potrebujete všetci Instagram, alebo YouTube kanál, alebo SEO, alebo…

Chápete pointu? Neexistuje švajčiarsky nožík.

Online marketing je vo svojej podstate komplexný. Takže ak vás to mätie, nie je to nič hrozné, je to úplne normálne. Je toho príliš veľa. A… ak neviete, na čo sa zamerať, je ľahké sa zmiasť a stratiť KOPU času na nič.

Ale nebol by som Guru Gaja, keby som nemal riešenie… a to magické.

Tu je návod, ako sa „odzmiasť“ za 3 minúty, čítajte ďalej.

Prvá vec je pochopiť/uvedomiť si, čo potrebujete VY. Čo vy, osobne, naozaj potrebujete.

A to nie je vždy to isté, čo potrebujem ja. Máme rôzne potreby v závislosti od toho, akým podnikaním sa zaoberáme, v akej fáze rozvoja podnikania sa nachádzame a aké problémy v tomto podnikaní (v tejto chvíli) máme.

Keď napríklad pracujem s mojimi Tajkunmi, prvým krokom je identifikovať, kde sa teraz nachádzajú, kde by mali byť a aký je ich hlavný problém/príležitosť, na ktorú by sa mali zamerať. Hlavným problémom a príležitosťou v každom podnikaní sú 3 veci. Návštevnosť, Predaje, Zisk.

O tomto som vám už trochu písal, ale poďme pridať ešte pár vrstiev.

Toto je dokonca situácia, keď (ešte) nemáte biznis alebo ešte neponúkate žiadne služby/nič nepredávate, len premýšľate. Faktorom číslo 1 úspechu v online podnikaní je „jednoduchá matematika“. Toto sú najdôležitejšie veci, a ak ich ovládate, máte úspešný biznis, ak nie, ťažko ho budete mať, kým to nezvládnete.

Sú to zároveň 3 hlavné zručnosti, ktoré sú potrebné (keď si nie ste istí, čo sa učiť).

  1. Ako sa o vás ľudia dozvedia? (Návštevnosť/Prevádzka)

Inými slovami. Návštevnosť. TikTok, YouTube, IG, Facebook, SEO, PPC, to sú všetko len RÔZNE NÁZVY pre tú istú vec. NÁVŠTEVNOSŤ. Máte ju alebo nemáte? Je dobrá? Je jej dosť? Je studená alebo horúca? Odkiaľ je?

Je tu veľa menších otázok. Ale podstata je, že nikto nebude kupovať, ak nevie, že existujete. Všetky tieto aktivity, ako TikTok, sa scvrkávajú na vytváranie záujmu, aby vás ľudia videli, navštívili, pozreli, aby sa dozvedeli, že existujete.

Ktorý „zdroj návštevnosti“ je pre vás ideálny, závisí od samotného podnikania/témy. Kde sú teraz vaši zákazníci? Ako sa k nim dostať? Koľko vás stoja návštevy/kliky?

Na ktorej platforme budete „hrabať“ a „chrliť“ obsah, závisí predovšetkým od toho, kde sa vaše publikum momentálne nachádza. Aktívne hľadajú riešenia, alebo ich musíte „zastaviť pri scrollovaní“, kým bezmyšlienkovite zízajú.

  1. Ako dosiahnuť, aby chceli to, čo ponúkate? (Predaje/Konverzie)

Jedna vec je prilákať návštevy a druhá vec je presvedčiť ich, aby nakupovali. Ak máte dostatok návštev, ale nemáte dostatok predajov – problém je v copywritingu, v ponuke, v pozicionovaní. Neprezentujete sa dostatočne dobre, nepôsobíte výnimočne, inak, lepšie, ľudia nevidia dostatočnú hodnotu v tom, čo ponúkate.

  1. Ako dosiahnuť, aby vás návštevy stáli menej, ako zarábate prostredníctvom predajov? (Zisk/Funnely)

Ak miniete 100 dolárov na návštevy a zarobíte 100 dolárov na predajoch. Ste v strate. Pokiaľ vám tento klient nebude pravidelne platiť, privádzať ďalších ľudí, kupovať ďalšie veci (životnosť klienta). V opačnom prípade, ak je tých 100 dolárov určitá služba, teraz len pracujete zadarmo.

Ako som už povedal, je to o matematike. Otázkou teraz je, ako „vyťažiť viac“ na klienta. Ale buďme fér, ako učím svojich džedajov marketingu… nejde o to, ako „vydojiť viac“, ale ako ponúknuť lepšiu, dlhšiu, väčšiu SLUŽBU, ako lepšie slúžiť svojim klientom a dávať 10X väčšiu hodnotu, ako zaplatili/investovali do spolupráce s vami.

To je pointa.

Ak zvýšite tento zárobok, zostane vám väčší zisk… a tým pádom môžete minúť viac na návštevy (za predpokladu, že nepredávate nejakú službu, ktorá vás časovo obmedzuje).

Teraz… otázkou je, ako dosiahnuť, aby vás návštevy stáli čo najmenej a aby ste čo najviac týchto návštevníkov premenili na klientov, ktorí potom budú míňať viac a viac.

Potom vytvoríte priepasť… čo najväčšiu… medzi cenou marketingu (na jednej strane) a ziskom z predaja čohokoľvek, čo predávate (na druhej strane). Kupujete/budujete si klientsku základňu, ktorá potom (strategicky) nakupuje od vás čoraz viac a častejšie a rada vám privádza nových klientov a pracuje pre vás ako vaša armáda, bezplatní obchodní zástupcovia. Pretože dostali 10X.

Ok ok ok…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *