Zbohatnúť na Googli vďaka prvému miestu: Ako na to

Je oveľa jednoduchšie hľadať a nájsť hladných zákazníkov a POSTAVIŤ SA PRED NICH, ako kopať tam, kde jednoducho nie je zlato ani perspektíva.

Vstúpiť do nesprávneho podnikania, nesprávneho projektu, nesprávneho trhu je prvá chyba. Je zbytočné robiť potom všetko skvele, keď ste v nesprávnom odvetví. Lepšie je byť na dobrom trhu a v dobrom podnikaní, a aj s nedbalou prácou dosiahnete lepšie výsledky. Ale to je iná téma.

Ak ste hľadali „Ako byť prvý na Googli“ a dostali ste sa k tomuto článku, je veľká šanca, že už nejaké podnikanie máte a všimli ste si, že veľa ľudí „vyhľadáva“ výrazy, ktoré sa zhodujú s vašou ponukou.

Napríklad veľa ľudí hľadá „ako schudnúť“ a vy vyrábate detoxikačné čaje na chudnutie alebo ste odborník na výživu, ktorý zostavuje personalizované stravovacie plány. Ak by ste boli prví vo výsledkoch vyhľadávania pre výraz „ako schudnúť“, prilákali by ste množstvo „hladných zákazníkov“, ktorým môžete ponúknuť svoje riešenie.

S týmto predpokladom pokračujeme ďalej…

Umiestnenie na Googli je dnes ako veda.

Nazýva sa SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače, alebo po slovensky optimalizácia stránky pre Google.

O tejto téme boli napísané stovky kníh, milióny článkov, teórií, prípadových štúdií. Nikto nepozná presnú odpoveď. Nikto nemôže nič zaručiť. Ak pôjdete za nejakými „majstrami hodnotenia“, ktorí vám povedia, že niečo garantujú – utekajte!

Neexistujú žiadne záruky.

Je to ako právnik, ktorý vám garantuje súdne rozhodnutia. Jediný rozdiel je v tom, že v tejto krásnej krajine to možno aj prejde, ale nikto na svete nemá „známosti“ v Googli. Nikto.

Možno je v Googli asi tucet inžinierov, ktorí presne vedia, ako algoritmus funguje a ktorý faktor je viac či menej rozhodujúci. Ale títo ľudia by „tajomstvo“ nepovedali ani svojej vlastnej matke na smrteľnej posteli. Je to na takej úrovni.

Ktokoľvek vám povie, že pozná nejaké „triky a finty“, ako sa rýchlejšie dostať na vrchol – utekajte! Ale doslova. Je to ako dať automechanikovi, aby vám urobil transplantáciu srdca.

Ak ste do svojej stránky už investovali veľa času, peňazí, úsilia… pár zlých krokov „SEO odborníkov“, ktorí vám predávajú hmlu, vám môže zničiť stránku. Doslova, aby vaša stránka už neexistovala (na Googli).

Ak vaša stránka prestane existovať na Googli, v podstate celý váš biznis už neexistuje. A „pravidlá“ Googlu a Facebooku sú si čoraz viac podobné, neprekvapilo by ma, keby Facebook časom povedal: „Uf, Google týchto zabanoval, ktovie, čo urobili, či máme posielať našich používateľov na túto podozrivú stránku?“

Doslova. Váš biznis už neexistuje. Je TAK nebezpečné nechať niekoho, aby vám „nadupal“ hodnotenie, pretože „pozná triky a finty“. S Googlom sa nežartuje. Oni vedia všetko. Všetko odhalia. Môžete ich chvíľu klamať, ale skôr či neskôr ste hotoví. Musíte hrať podľa pravidiel. Musíte byť trpezliví. Musíte byť vytrvalí. A vytrvalí. A ešte vytrvalejší. Ako mulica. Niekedy budete hľadať „skratky“, aby ste niečo urobili rýchlejšie alebo cez noc, a to je presne to, čo vás môže dostať do problémov s Googlom vo forme PENALTY. Penalizácia znamená, že sa už nezobrazujete vo výsledkoch vyhľadávania. Penalizácia môže byť úplná alebo čiastočná, existuje veľa odtieňov.

K penalizácii dôjde, keď vy alebo „SEO odborník“, ktorý si od vás vypýta 200 eur za to, že vám „nadupe“ hodnotenie tak, že za 100 eur kúpi 1 000 „spätných odkazov“ na čínskych a indických stránkach. To vám „nafúkne“ odkazy a odkazy na vašu stránku z iných stránok sú jedným z hlavných spôsobov, ako sa umiestniť na Googli, ale Google to samozrejme odhalí a vypne vás. Existuje spôsob, ako sa odkazy „kupujú“, ale musí to ísť „pešo“, pomaly a musia to byť mimoriadne relevantné odkazy, ktoré prirodzene odkazujú na vašu stránku, pretože téma a stránka sú relevantné, a nie „nastavené“.

Ak o hodnotení na Googli ešte nič neviete, prečítajte si tento Istokov článok, aby ste pochopili mechanizmy, ktoré fungujú. Existujú segmenty v rámci SEO, jeden je „technické SEO“, ktoré zahŕňa určité štandardy, ktoré treba dodržiavať. Druhá časť SEO je podľa mňa „umelecká“ a PSYCHOLOGICKÁ časť, ktorá je po tom, čo máte všetko technicky dobre urobené, v podstate rozhodujúca pre úspech.

Veľa vecí sa zmenilo od vydania tohto článku, ale niektoré nie. O hodnotení na Googli existujú tisíce článkov a informácií a nie je ľahké oddeliť to, čo je dôležité, viac a čo menej a čo vôbec nie je dôležité.

Práve to vám chcem skrátiť, oddeliť dôležité od nedôležitého.

Čo je SKUTOČNE dôležité pre vaše hodnotenie? Aké sú niektoré témy, o ktorých nikto nehovorí a ktoré vám nikto nepovie o SEO. Chcem vám povedať tú pravú pravdu o hodnotení na Googli. REÁLNE PRÍKLADY Z PRAXE, KTORÉ PREUKÁZATEĽNE FUNGUJÚ. CHYBY, ktoré ľudia robia, kvôli ktorým nemajú výsledky a kvôli ktorým sa vzdávajú.

Aby sme to však lepšie pochopili, ako príklad použijeme niektorých ľudí, ktorí mi písali. A ako príklad použijeme firmy, ktoré sú vhodné pre Google (čo znamená, že tieto výrazy sa vyhľadávajú na Googli a vy sa môžete prezentovať ako riešenie pre určité vyhľadávania).

Jedna žena povedala, že práve otvára ambulanciu, neviem na čo, ale vezmime si ako príklad, že je gynekologička. Druhý je fotograf, t. j. chce svoj koníček ako fotograf premeniť na podnikanie. Ako tretí príklad mi napísal jeden chalan, ktorého mama má farmu, ale vezmime si radšej príklad predaja biopotravín, pretože to je pravdepodobne silnejšie vyhľadávanie.

Máme teda 3 firmy alebo podnikateľov:

gynekológ fotograf biopotraviny

Každý z nich môže, ak nie zbohatnúť, tak aspoň veľmi dobre zarobiť, keď sa umiestni na prvom mieste vo výsledkoch vyhľadávania Google pre svoje výrazy.

Čo majú robiť?

Možno už majú zaregistrovanú webovú stránku-doménu. Ak ešte nie, premýšľajú, ako by sa mala ich stránka volať. Väčšina ľudí tu robí chybu. Väčšina chýb sa robí na začiatku, vo všetkom. Od začiatku to pokazia, zlý základ.

Väčšina by hľadala registráciu „exact match domain“, čo znamená, že napríklad chcete byť prvý pre „gynekológ“, takže by ste zaregistrovali www.gynekológŽILINA.sk, ale to je napríklad obsadené, tak potom skúsite www.gynekológ-ŽILINA.sk, a to je tiež obsadené, tak skúsite www.gynekológ-lažetić.sk , a to je tiež obsadené, tak skúsite [uklonjen nevažeći URL] a, samozrejme, tá už je voľná a možno si ju zarezervujete.

To je chyba. A tu je dôvod.

Všetci ostatní urobia to isté.

Výber správneho názvu domény: Kľúč k úspechu vášho webu

Ďalší používateľ si zrejme zvolí doménu ako “bratislava-gynekolog.sk” alebo kúpi rovnakú s koncovkou “.com”. Výsledkom budú domény ako:

  • gynekologbratislava.sk
  • bratislavagynekolog.sk
  • gynekolog-bratislava.sk

Všetky vyzerajú podobne, však? Problém je, že väčšina ľudí nenakúpi hneď pri prvej návšteve vášho webu. Ak sa im váš web zapáči a rozhodnú sa vrátiť neskôr, nájdu v Google ďalšie podobné domény a nebudú vedieť, ktorá je tá vaša. A ak nemajú dostatočný záujem, pôjdu ku konkurencii.

Vaša doména by mala byť vašou značkou

Je to oveľa bezpečnejšia voľba. Chcete, aby si ľudia zapamätali jedno slovo, napríklad vaše priezvisko. Ak sa gynekológ volá Novák, doména môže byť gynekolognovak.com , alebo ešte lepšie gynekolognovak.sk .

Ak chcete osloviť slovenský trh, je takmer vždy lepšie zvoliť doménu s koncovkou “.sk”, pretože Google uprednostňuje lokálne weby pre lokálne vyhľadávania. Lokálne výsledky sú relevantnejšie, a preto ich Google preferuje.

Ak chcete osloviť americký alebo medzinárodný trh, zvoľte “.com”, pre nemecký trh “.de” a tak ďalej pre každú krajinu.

Keďže väčšina ľudí nenakupuje pri prvej návšteve, musí byť pre nich JEDNODUCHÉ nájsť vás, keď vás budú hľadať konkrétne. Ak si zapamätajú, že navštívili web gynekológa Nováka, skôr si na to spomenú a zadajú do vyhľadávača “gynekológ Novák” namiesto “gynekológ Bratislava”. Váš jediný konkurent bude potom iný gynekológ s rovnakým priezviskom a webom.

Keďže už raz navštívili váš web, vo väčšine prípadov sa im zobrazíte ako prvý výsledok, pretože Google si pamätá ich správanie a predchádzajúce vyhľadávania. Ľudia vás skôr nájdu, keď si zapamätajú niečo špecifické o vás, než niečo všeobecné (kde je väčšia konkurencia).

Čím viac ľudí vyhľadáva “gynekológ Novák”, tým viac si to Google pamätá a začína spájať tieto dva pojmy. Keď niekto zadá iba “gynekológ”, Google zobrazí medzi prvými výsledkami ordináciu Novák, pretože je zrejmé, že ju ľudia hľadajú a je dobrá. Čím viac vás ľudia vyhľadávajú, tým viac pôsobíte ako značka a tým viac vás chce Google zobrazovať pre relevantné vyhľadávania.

Kľúčové slovo v názve domény

Kľúčové slovo nie je dôležité len pre vyhľadávanie, ale aj pre to, aby používateľ ihneď vedel, o čom váš web je. Ak to nie je jasné z názvu domény, je menšia pravdepodobnosť, že naň kliknú vo výsledkoch vyhľadávania.

Cieľom je, aby pomer medzi zobrazeniami vášho webu v Google (impressions) a počtom kliknutí na váš web (CTR – click through rate) bol čo najvyšší. Ak ste siedmym výsledkom pre “gynekológ Bratislava” a ľudia klikajú na váš web viac ako na piaty výsledok, Google vás časom posunie vyššie. Už len pár pozícií na prvej strane vám môže priniesť niekoľkonásobne viac návštev.

Vyhnite sa nejasným alebo zavádzajúcim názvom

Ak používateľom nie je hneď jasné, o čom váš web je, napríklad ak sa volá “drnovak.sk” namiesto “gynekolognovak.sk”, menej ľudí naň klikne. Z prvého je jasné, že ste lekár, ale nie aký. Sú to malé detaily, ale veľa znamenajú.

Rovnako nie je dobré mať názov, ktorý je úplne odlišný od vyhľadávaného výrazu. Napríklad fotograf by si mohol zaregistrovať doménu “krasnemomenty.sk”, aby bol kreatívny. Hoci to môže byť kreatívne, viac škodí ako pomáha, pretože to nie je jasné a môže to mať iný význam.

Najhoršia voľba: “tvoj” alebo “moj”

Najhoršie, čo môžete urobiť, je pridať “tvoj” alebo “moj” pred názov, napríklad “mojgynekolog” alebo “tvojfotograf”. Vy zaregistrujete “moj” a niekto iný zaregistruje “tvoj”.

Ešte raz: najlepšia kombinácia je “značka” + “hlavné kľúčové slovo”

Je to dôležité, aby si vás ľudia ľahšie zapamätali a našli – tých 60-70%, ktorí nakúpia až pri druhej, tretej alebo siedmej návšteve vášho webu.

A teraz zlé správy

Po registrácii domény začína tá ťažšia časť. Ale vyplatí sa to, ak vytrváte.

Dobrá správa

Vaša konkurencia s najväčšou pravdepodobnosťou to vzdá. Hoci 90% z nich to vzdá, stále budú prichádzať noví hráči, ktorí sa budú snažiť získať rovnaké kľúčové slová a trh. Vy však už budete mať náskok a uvidíte výsledky, ktoré vás budú motivovať. Pre nich to bude čoraz ťažšie, pre vás ľahšie. Ak to nevzdáte, vyhráva ten, kto vydrží najdlhšie.

10 kľúčových vecí pre úspech vo vyhľadávaní

Existuje asi 10 vecí, ktoré sú skutočne dôležité pre dosiahnutie prvej strany vo výsledkoch vyhľadávania Google. Bez nich nedosiahnete výsledky. Sú to hlavné veci, ktoré musíte urobiť dobre, ostatné sa vyrieši postupne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *